Portable Parts

Hoe je een ordner gebruikt voor een opgeruimd huis en kantoor

Home  >>  Uncategorized  >>  Hoe je een ordner gebruikt voor een opgeruimd huis en kantoor

Als eventplanner moet ik ontzettend veel zaken regelen. Dan bedoel ik niet alleen allerlei dingen rondom de evenementen die ik organiseer, maar ook op kantoor en thuis. Mijn boekhouding is daar een voorbeeld van. Ik ben niet voor niets planner geworden. Organiseren en opruimen zat me altijd al in het bloed. Daarom gebruik ik vanaf de start van mijn eigen onderneming een aantal handige tools, zodat mijn hoofd, huis en kantoor opgeruimd blijven. Daardoor presteer ik optimaal en kan ik goed samenwerken. Ik ben nooit iets kwijt. Dat waarderen klanten aan mij. Ik gebruik op kantoor en onderweg altijd een ordner, waarin ik per project bijhoud wat moet gebeuren. Papieren, bonnetjes en andere zaken gaan altijd in de juiste ordner. Hiermee maak ik het niet alleen mezelf makkelijk, maar ook mijn personeel en mijn boekhouder. Thuis organiseer ik mijn papieren ook met een ordner. Ik geef je graag een aantal tips, zodat jij op elk vlak in je leven ook meer structuur aan kunt brengen. Het enige wat je nodig hebt is een goede kwaliteit ordner en wat tabbladen!

Ordner indelen

Het is verstandig één ordner per thema te nemen. Als je thuis je papieren wilt organiseren kan ik je aanraden voor projecten of zaken zoals je zorgverzekering één ordner te nemen. Laten we wat verder inzoomen op je zorgverzekering. Ik heb thuis één map waarin ik de polissen van mijzelf, mijn vriend en mijn kinderen bewaar. Ik gooi elk jaar alle oude polissen weg en stop de nieuwe er weer in. Alle declaraties en andere zaken die met onze gezondheid te maken hebben gaan hier ook in. Je kunt zelfs je e-mails uitprinten en deze in de map stoppen. Ik heb voorkeur voor papieren ordners, maar uiteraard kun je deze werkwijze ook digitaal toepassen. Ik gebruik de mappen of ordners op dezelfde manier bij mijn projecten, zowel thuis als op het werk. Het grote voordeel van een fysieke ordner is dat ik ze mee kan nemen. Als ik naar een klant ga, stop ik de juiste ordner in mijn tas en ben ik goed voorbereid. Ik heb immers alles bij me. Ik kan je aanraden een groot aantal tabbladen en ordners in te slaan als je je eigen administratie op orde wilt krijgen. Gebruik bij voorkeur duidelijke labels op de rug van je ordners, zodat je ze snel terug kunt vinden. 

Kies voor kwaliteit

Ordners worden in alle soorten en maten aangeboden. Ik gebruik zelf altijd mappen van een bekend kantoormerk. Hiervan weet ik zeker dat ze lang meegaan. Je wilt immers niet dat papieren kwijtraken omdat ze eruit vallen. Bovendien moeten de mappen ook bij intensief gebruik lang meegaan. Investeer dus in kwaliteit. Dat maakt het werken met je mappen ook plezieriger. Let er altijd op dat je bijpassende labels koopt, zodat deze goed passen. Eventueel kun je een labelmaker aanschaffen als je niet tevreden bent met je eigen handschrift. Hiermee maak je in een handomdraai mooie labels voor de rug van je ordner. Veel plezier met organiseren!


Comments are closed.