Adverteren via Google

Tips voor het adverteren via Google

Hoe zorg je er nou voor dat jouw google advertenties goed terecht komen, bij het door jouw gekozen publiek. Dat is nog niet zo makkelijk en daarom schrijf ik dit artikel. Zodat je niet onnodig veel geld verliest aan het maken van onnodige, maar logische fouten. Schaam je er dan ook niet voor als dit eerder niet goed gelukt is of als je eerder flink tegen de lamp bent gelopen toen je probeerde te adverteren via google. Het is absoluut niet erg om een Google Ads specialist in te schakelen of andere tools in te schakelen om jouw advertenties beter te laten landen.

De aandacht trekken

Naast de prijs heb je een aantrekkelijk product, afbeelding en productnaam nodig. De naam moet duidelijk en uniek zijn, zodat het opvalt tussen andere producten. Ook de afbeelding is erg belangrijk. Jouw afbeeldingen zijn het waard om te gebruiken bij het promoten van de producten en om ervoor te zorgen dat ze er authentiek en uniek uitzien. Zelf gemaakte afbeeldingen bevorderen bovendien de betrouwbaarheid van jouw website. Deze afbeeldingen moeten van hoge kwaliteit zijn, anders maken ze de kans op een verkoop juist drastisch lager. Een handige tool om te gebruiken bij jouw website is Google Ads specialist of door een sterrenclassificatie bij te voegen.

Sterrenclassificatie

Iedereen heeft weleens een sterrenclassificatie gezien en misschien zelfs al wel eens gebruikt. Dat is niet voor niets, zo is er wetenschappelijk bewezen dat deze sterren de aandacht van de klant direct trekken en dat veel klanten deze sterren zien voordat ze überhaupt verder lezen. De sterren zijn dus enorm belangrijk! Er worden twee soorten sterren weergegeven in de productlijst: productbeoordeling (oranje) en winkelbeoordeling (groen). Om de beste resultaten te krijgen, moet u uw product promoten met goede recensies en een goed aangeschreven online winkel. Ik hoop dat dit stuk je verder heeft geholpen bij het adverteren via Google.